- | | jsou barometrem citového prožívání, tedy čím více květin, tím je citové prožívání opravdovější, a naopak již pouhý hovor o hmotném zisku, sexuálně zabarvené myšlenky a samozřejmě sex samotný ve snech ničí květiny, takový obsah vědomé mysli jim nedává prostor k růstu ani podmínky pro přežití |
- | | pokud si snící ve tvarech květin a jejich částí uvědomí tvar mužských či ženských pohlavních orgánů (například orchideje), pak okamžitě degraduje citový prožitek na sex pudové roviny |
- | | zlámané: násilné přerušení citového prožívání: tento obraz je často předzvěstí nebo důsledkem znásilnění, ztráty panenství či panictví nebo krutého vystřízlivění z citového oblouznění |
- | | sušené: citová nedospělost a neujasněné citové vztahy; člověk si raději uchovává své city, lásku i sex pro vzpomínky, než aby je naplno prožíval |
- | | umělé: přetvářka a marná snaha v ostatních vzbuzovat dojem plného citového života |
- | | darovat uvadlé: ze vztahu nezadržitelně mizí citová upřímnost, kterou nahrazuje pouhý zvyk |
- | | zvířata ničící květiny, šlapající po květinách: pudy (zvířata) ve vědomí snícího vítězí nad city (květinami) |
- | | dávat květiny na hrob: marné touhy vrátit minulé; snící by si měl uvědomit, že útěchu nalezne ve svém srdci |
- | | nezalité, schnoucí: nedostatek citu v mysli snícího |
- | | člověk ničící květiny, šlapající po květinách: jednoznačně pudový animus (pudová anima) |
- | | květina, která nechce kvést: symbolizuje člověka, který ač žije citový život, není prozatím schopen dokončit svůj citový vývoj |
- | | na hladině: radost z procesu poznávání předělu mezi světem nevědomí a vědomí |
- | | trhat: pokud je snící nezahodí, pak je to touha po naplnění citového života, o němž nám nejvíce prozradí druh, tvar a barva květin, pokud je zahodí, pak je to promarnění současného stavu a degradace citové náplně mysli |
- | | utrhnout jedinou květinu a nechat si ji: představuje smysl života snícího, proto je důležité si uvědomit její tvar, barvu a případně i vůni, neboť to budou alegorie jeho životního osudu v následných letech |
- | | horská květina: city směřující vzhůru, na duchovní rovinu |
- | | často záleží i na barvě květin, neboť barva může určit charakter citového prožitku a směr dalšího vývoje citového prožívání (viz barva) |
- | | jakmile ve snu odmítneme sex, hříšné myšlenky nebo hmotné výhody, pak nalézáme květiny nebo jejich části a máme šanci je opět zasadit a vrátit se tak do náruče citového prožívání |
- | | na stole: potvrzují současné prožívání citového života |
- | | na stromě: city vpletené do stromu života |
- | | jarní: probouzení citu |
- | | příroda plná nádherných květin, často s pocity nadšení a blaženosti: jednoznačně prenatální vzpomínka snícího na pobyt v děloze matky a předzvěst dramatického porodu, jehož psychologický otisk má každý lidský jedinec ve svém vědomí, je pouze otázkou času, kdy těmto obsahům dovolí vystoupit z nitra; celý proces popisuje archetyp Bazální perinatální matrice |
- | | žena v květinářství: v drtivé většině citová anima, jež svou prací naplňuje vlastním vřelým citem životy druhých lidí |
- | | květina (láska - city) je prostředním vývojovým stupněm na cestě k dokonalosti, když předchůdcem květiny je semeno (sex - pudy) a vyvrcholením je vůně (soucit - duchovnost), přesně podle výroku "Sex je semenem, láska květinou a soucit vůní." Osho*76 |
- | | vůně květin: vyvrcholení citového života a názorná ukázka soucitu duchovní roviny |
- | | sněženky jsou symbolem návratu z duchovní roviny (království ledu a sněhu) zpět na rovinu citovou (voda) |
- | | žena, dívka i malá dívenka mezi záplavou květin: duchovní anima; takový obraz bývá vždy doplněn obrazy sjednocování (více o tomto v archetypu Anima - Animus a případně i v archetypu Coniunctio) |
- | | snícímu záhadně zmizí květiny: pokud jsou následné snové obrazy doplněny duchovními symboly, pak vědomí snícího přešlo na duchovní rovinu vnímání, jinak je to ztráta citové náplně mysli a pád zpět na pudovou rovinu prožívání |
- | | nadpozemské krásy, květiny, jež nemají na pozemské rovině obdoby, kouzelné květiny: jsou oslavou duchovního stavu, proto jejich vzhled, barva i vůně převyšuje vše, co můžeme znát z denního vědomí; takto se ve snech objevuje i božská mana; žel i tyto krásné prožitky*73 mohou být kontaminovány pudovým obsahem mysli, neboť snící si pocit extáze, kterou zažívá na duchovní rovině, spojuje především se sexuálním vyvrcholením a samozřejmě se svým tělem, pak zákonitě opouští duchovní rovinu a rozčarován se probouzí |
- | | další podrobnosti viz květ a kytice |